Klachten
Klachtenoverzicht 2015 | Totaal |
---|---|
Totaal | 407 |
Bejegening | 114 |
Beleid | 13 |
Bereikbaarheid | 15 |
Procedures | 46 |
Fouten | 56 |
Wacht-/behandeltijd | 10 |
Overig* | 153 |
Afhandeling bejegening | 114 |
Gegrond | 21 |
Deels gegrond | 12 |
Ingetrokken | 10 |
Ongrond | 49 |
Neutraal | 22 |
Afhandeling overige klachten | 293 |
Gegrond | 96 |
Deels gegrond | 35 |
Ingetrokken | 13 |
Ongrond | 87 |
Neutraal | 62 |
* Toelichting op overige klachten
Onder het kopje "overig" worden eveneens de klachten geregistreerd die tijdens de behandeling geen klacht blijken te zijn, maar een vraag of verzoek. En soms dient een klant een klacht in maar blijkt het een bezwaarschrift te zijn. Ook komt het voor dat de klacht een andere (overheids-)instantie betreft en wordt de klacht doorgestuurd. In de afhandeling worden betreffende klachten als "neutraal" geregistreerd.
Commissie Ombudsman
In 2015 hebben vijf bejegeningsklachten geleid tot een vervolgprocedure bij de commissie Ombudsman.